czwartek, 10 kwietnia 2014

Kulkowy labirynt DIY

Takie mamy zabawki edukacyjne z Kabum!
Kabumowe kulki w odsłonie kolejnej.
Zabawa wyciszająca.

Całkowicie na szybko zrobione pudełko pozwoliło umyć mi  wszystkie okna w domu, ale (żeby nie było za różowo) tylko z jednej strony. Ciekawe czy dam radę wyrobić się z drugą przed świętami...

W każdym razie świetne ćwiczenie dla oczek. Bawić, można się na różne sposoby i w różnych konfiguracjach.


 Mozna bawić sięw pojedynkę.


Można też grupowo.
Wymaga to współpracy i komunikacji.
A może komunikacji i współpracy? Nieważne...
i jedno, i drugie kuleje u Szarańczy.

 Zadanie było proste spróbuj zrobić tak żeby wszystkie kulki znalazły się w jednej komorze.
Wiecie, że na początku myśleli o różnych komorach i do głowy im nie przyszło, że drugi myśli inaczej (psychologia rozwojowa wie dużo na ten temat).


Labirynt w pudełku po kosmetykach wykonany został z kartoników i plasteliny. Mozna też przykleić na taśmę, mi jednak zależało żeby można było ewentualnie szybko przestawić ścianki.

J. vel Huragan, też był bardzo nim zainteresowany.


8 komentarzy :

  1. Pomysł jak zawsze, ale mnie zastanawia umycie wszystkich okien "tylko z jednej strony". Wiem, że to nie koniec, ale taktyka intrygująca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony znaczy od środka :D chłopaki chorzy wiec nie za bardzo mogę otworzyć okno na oścież. W sumie to nie są takie brudne z zewnątrz bo niedawno je mylam od biedy mogą zostać. Bardziej były uśpione ramy i szyba w paluchach, nosach i innych częściach ciala

      Usuń
    2. Upaprane ramy miało być :)

      Usuń
    3. Uśpione ramy piękne są ;-)

      Usuń
  2. Bombastyczne! Prostota górą! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. O super! Tylko gdzie ja wsadziłam te kulki?

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubimy takie coś! ... Ja okna też na raty myję, ale po jedno dwa. A dzieciaki jak coś ubieram w czapki i szaliki i daję farby lub coś, malują, wietrzą się a ja myję :) A Tomek to zawsze chce pomagać.

    OdpowiedzUsuń